Strategie


De provincie werkt veel samen met andere partijen aan provinciale projecten. Hierbij is het van belang om haar rol en bijdrage passend zichtbaar te maken. Het strategisch communicatiekompas biedt een afwegingskader met duidelijke uitgangspunten voor de inzet van communicatie in projecten.

Communicatiestijlen

Door het afwegingskader te gebruiken wordt duidelijk, hoe de communicatie rondom een thema of project vorm moet krijgen. Er zijn 3 actiesporen:

  1. De provincie communiceert altijd via de eigen provinciale middelen en kanalen over initiatieven waar zij eindverantwoordelijk voor is.
  2. Samenwerkingscommunicatie, 3 varianten:
    1. Samenwerking onder leiding van de provincie
    2. Gelijkwaardige samenwerking op initiatief van de provincie, met groeiende rol derden
    3. Samenwerking waarin de provincie een nevengeschikte rol speelt
  3. Projecten van derden met een (bescheiden) provinciebijdrage; de provincie communiceert zelf niet of slechts minimaal.

Bekijk het strategisch communicatiekompas (pdf, 95 kB).


Bestanden